رئیس کمیته امداد امام (ره) کامیاران خبر داد:

تولید جلبک خوراکی  «اسپیرولینا» به همت مددجویان شهرستان کامیاران

رئیس کمیته امداد امام (ره) کامیاران گفت: به همت مددجویان کمیته امداد امام (ره) کامیاران برای اولین بار جلبک خوراکی و دارویی «اسپیرولینا» در این شهرستان تولید شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، علیرضا خوشبخت؛ رئیس کمیته امداد امام (ره) کامیاران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید «اسپیرولینا» که به طلای سبز معروف است، بیان داشت: برای اولین بار در غرب کشور به همت مددجوان کمیته امداد این شهرستان تولید شد.

رئیس کمیته امداد کامیاران امام (ره) در ادامه سخنان خود به معرفی این نوع محصول طبیعی اشاره کرد و تاکید داشت: اسپیرولینا از رسته جلبک ها می باشد که 60 درصد از آن را پروتئین تشکیل می دهد که خواص غذایی و نیز دارویی بسیاری دارد.

خوشبخت در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از خواص منحصربفرد اسپرولینا، داشتن امگا3 و می باشد که ارزش غذایی و دارویی آن را دو چندان کرده است.

رئیس کمیته امداد امام (ره) کامیاران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بی شک اجرای این طرح که برای نخستین بار در غرب کشور و آنهم در کامیاران انجام می شود می تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان این نهاد حمایتی باشد.


بیشتر بخوانید؛

چرا مردم کامیاران در تامین آب شرب بهداشتی باید این همه مشکل داشته باشند؟!

واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان و معلولان بهزیستی


این مقام مسئول در ادامه سخنان خود تاکید داشت: لذا در صورتی که بتوانیم که این نوع شغل را حمایت و گسترش دهیم زمینه توانمندسازی بسیاری از مددجویان را فراهم آورده ایم.

خوشبخت در بخش پایانی سخنان خود گفت: در زمینه این شغل جدید هم اکنون ۳ راهبر شغلی با کمیته امداد کامیاران همکاری می کنند.

براساس این گزارش، جلبک اسپیرولینا به عنوان مقوی ترین غذای سبز و غذای آینده معرفی شده است و در کاهش بسیاری از بیماری ها و سرطان ها موثر است و هم در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی و هم در مصارف شیمیایی صنعتی و دامی مصرف می‌شود.

آیین مهر ـ استان کردستان

226011